Tutustu Jyväskylän toimistopäällikköön - Osaamistaan jakava empaattinen Joni
Tervetuloa tutustumaan Jyväskylän toimistopäällikköön Joniin! Joni aloitti Dynastialla myyjänä vuonna 2019, jonka jälkeen hän on toiminut Jyväskylän toimipisteen toimistopäällikkönä.
Myyjästä esihenkilötehtäviin vuodessa
Jyväskylän toimistopäällikkömme Joni aloitti työuransa vuonna 2016 opiskelemalla Jamk:lla kansainvälistä liiketaloutta. Opiskeluun kuuluneen työharjoittelun hän suoritti henkilöstöhommissa Tallinnan Prismassa.
Kolmen vuoden Tallinnassa työskentelyn jälkeen Joni palasi Suomeen aloittaen työt vuonna 2019 MJ Dynastialla myyjänä. Joni työskenteli pääosin A-lehtien projektissa, mutta toimi myös muiden yhteistyökumppaneiden projekteissa.
Tästä vajaan vuoden päästä Joni harppasikin jo toimistopäällikön saappaisiin. Toimistopäällikön roolin lisäksi Jonin urakehitys on sisältänyt Dynastialla sittemmin myös koulutuspäällikön-, että kehityspäällikön roolia.
Joni kokee suurimpana saavutuksenaan tietyllä tapaa uralla etenemisen, mutta ennen kaikkea sen ajan, kun Jyväskylän toimisto oli isoin toimisto ja hän toimi sen sekä parin muun aiemman toimiston päällikkönä.
Toimistopäällikön systemaattinen työpäivä toimistolla
Jonin vastuualueisiin ja työtehtäviin kuuluu Jyväskylän toimiston asioista vastaaminen eli myynti, rekrytointi, perehdytys, yhteistyö ammattikorkeakoulu Jamk:n kanssa sekä toiminnan kehittäminen yhdessä toimitusjohtaja Mikan kanssa. Ykköshommakseen Joni kokee joka myyjän onnistumisesta vastaamisen.
Jonin perinteinen työpäivä Jyväskylän toimistolla alkaa päivänkulun suunnittelulla. Työpäivän suunnitteluun kuuluu hoitaa soittolistat, budjetoinnit sekä tavoitteet kuntoon. Muita Jonin aamun "perusjuttuja" on työvälineiden huoltaminen kuten laitteiston päivitykset. Näin Joni huolehtii, että myyjien on vaivatonta aloittaa oma työpäivänsä.
Ykköshommakseen Joni kokee joka myyjän onnistumisesta vastaamisen.
Ennen myyjien sorvin ääreen lähtemistä käydään toimistolla myös aamupalaveri, jonka Joni suunnittelee päivittäin käyttäen perinteisesti joka viikko erilaista teemaa. Tällä tavoin viikon päivät tukevat toisiaan. Aamupalaveri sisältää myyjille vinkkejä, oivalluksia ja muita välineitä työpäivässä onnistumiseen. Toki ohjaamista tapahtuu myös päivän aikana.
Päivän päätteeksi Joni laatii loppuraportin johdolle päivän kulusta: miten on onnistuttu ja missä on petrattavaa.
Me kysyimme, Joni vastasi
Miten kuvailisit johtamistyyliäsi?
- Koen johtamistyylini versatiiliksi eli sopeudun hyvin erilaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin. Osaan mukailla eri johtamismenetelmiä ja -taitoja tilanteesta sekä ihmisestä riippuen. Kuvailisin itseäni valmentavaksi johtajaksi, empaattiseksi, tiimin tukijaksi ja kannustajaksi. Perusluonteeltani olen sosiaalinen ja helposti lähestyttävä.
- Johtamisellani keskityn siihen, että
- jokainen kehittyy yksilönä
- tiimi kehittyy yhdessä
- asiat hoidetaan laadulla
- toiminta on rehellistä
- toiminta pysyy vastuullisena
Miten kuvailisit vahvuuksiasi?
- Vahvuuksinani pidän ymmärrystä tähän työhön, sillä pitkän kokemukseni vuoksi tiedän hyvin sen vaatimukset. Minulta löytyy myös teknistä ymmärrystä eli tunnistan osa-alueet, työkalut sekä tekniikat, mitkä johtavat hyvään työhön.
Minkälaisia haasteita kohtaat toimistopäällikkönä?
- Isoin harteillani istuva haaste on toimiston myyntitulos. Haastavinakin päivinä täytyy saada ihmiset motivoitumaan ja onnistumaan. Tähän haasteeseen vastaan toimimalla itse hyvänä esimerkkinä. Oma asenteeni ja motivaationi vaikuttaa merkittävästi koko tiimin onnistumiseen.
Miten kehität tiimisi myyntitaitoja ja osaamista?
- Koen tärkeimmiksi pointeiksi tässä oman osaamiseni kehittämisen ja tätä kautta tiedon jakamisen. Omaa osaamistani kehitän lukemalla eri kirjoja, joista otan lainauksia ylös, sekä opiskelen samalla myynnin teoriaa. Kirjojen lukemista olen kannustanut muillekin, sillä niistä saa oivallisia oppeja. Lisäksi jaan myyjille viisauksia henkilökohtaisen elämäni kokemuksista.
Miten motivoit ja kannustat tiimiäsi saavuttamaan tavoitteensa?
- Ensinnäkin minulle on kehittynyt tarkka myynnillinen sävelkorva, joka tukee viestintätaitoja. Pohjimmiltaan tiimin motivointi lähtee siitä, että tunnen tiiminjäsenet hyvin, jolloin tiedän, mikä ketäkin motivoi ja, mihin tavoitteisiin jokainen omalla kohdallaan pyrkii.
- Mitä kannustamiseen tulee, käymme myyjien kanssa päivittäisissä palavereissa sekä kahdenkeskisissä keskusteluissa läpi myyjän työhön tarvittavia tietoja rakentavasti ja kannustavaksi. Jokaista tiimiläistä kannustan puhaltamaan yhteen hiileen.
"Tiimin motivointi lähtee tiiminjäsenten tuntemisesta."
Työpaikka hakusessa?
Kysy lisää: Janiina Kekkonen, 044 526 4462, janiina.kekkonen@mjdynastia.fi
tai
Kerro meille itsestäsi jättämällä työhakemus!